- Dobra współpraca szkoły z rodzicami ucznia ze SPE.
- Notowanie graficzne i mapy myśli- czyli efektywność
- Organizacja oraz zadania specjalistów, nauczycieli i wychowawców w pomocy psychologiczno-pedagogicznej (szkolnych pedagogów, psychologów, pedagogów specjalnych, nauczycieli współorganizujących proces edukacji).
- Higiena cyfrowa, czyli bezpieczne i zrównoważone korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych (walka z dezinformacją i nauka weryfikacji treści publikowanych w massmediach).
- Program Golden Five- uniwersalny warsztat metodyczny dla każdego nauczyciela oferujący pomoc w pięciu obszarach dydaktyki i wychowania(program ORE).
- Szkolna Interwencja Profilaktyczna- metoda reagowania na używanie substancji psychoaktywnych przez ucznia opracowana praz Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie (program ORE)
- Reagowanie na prowokacyjne zachowania uczniów :Konstruktywna konfrontacja (program ORE).
- Metoda Warnkego w terapii dysleksji (trening automatyzacji funkcji słuchowych, wzrokowych i ruchowych).
- Autyzm i Zespół Aspergera- edukacja włączająca w ramach szkoły ogólnodostępnej.
- Metoda Krakowska- wspieranie ucznia z deficytami rozwojowymi (skuteczna i sprawdzona metoda opracowana przez prof. Jagodę Cieszyńską).
- Interaktywne metody w doradztwie zawodowym- program Skills4Future
- Ocenianie kształtujące jako wsparcie motywacji ucznia w procesie nauczania (ocenianie pomagające się uczyć).
- Wczesna nauka czytania- metoda symultaniczno- sekwencyjna (skuteczna metoda wsparcia uczniów mających trudności w nauce czytania i pisania metodą analityczno- syntetyczną).
- Terapia ręki.
- Opiekun osób starszych.
- Doradztwo zawodowe – konsultacje indywidualne i grupowe.
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- BHP szkolenia okresowe
- Szkolenia i kursy zlecone.
- Kursy językowe: angielski, niemiecki, polski jako obcy.
- Kurs z księgowości: Moduł I Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne
Moduł II Prawo pracy, wynagrodzenia, dokumentacja
Moduł III Zagadnienia płacowe.
6
|
||
2. |
Praca ze stresem. „Moje ciało tańczy” Warsztat z elementami choreoterapii i tańca w kręgu. |
4 |
3. |
Wymagania Państwa wobec szkół. Czego oczekuje się od nauczyciela w szkole? (dotyczy wymagań zawartych w rozporządzeniu z 7 października 2009r o nadzorze pedagogicznym). |
5 |
4. |
Program edukacyjno – profilaktyczny przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole. |
6 |
5. |
Dziecko zdolne – jak odkrywać zdolności ucznia i wspomagać jego rozwój? |
6 |
6. |
Zakres obowiązków nauczyciela w przeprowadzaniu ewaluacji wewnętrznej w szkole. |
5 |
7. |
Indywidualizacja pracy na zajęciach dydaktycznych. |
5 |
8. |
Ciekawe spotkania z rodzicami. |
5 |
9. |
Ewaluacja w szkole. |
5 |
10. |
Motywowanie uczniów do nauki. |
6 |
11. |
Jak efektywnie współpracować z rodzicami? |
6 |
12. |
Co i komu mówią oceny szkolne? Ocenianie diagnostyczne (wspierające, a ocenianie sumujące). |
4 |
13. |
Konstruowanie i ewaluacja indywidualnych programów dla uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych. |
4 |
14. |
Emisja i higiena głosu. |
4 |
15. |
Co to znaczy „wyrównywać szanse edukacyjne uczniów? |
4 |
16. |
Nowy model pomocy psychologiczno-pedagogicznej w każdej szkole. Karta potrzeb i świadczeń. |
6 |
17. |
Jak przygotować szkołę do kontroli zewnętrznej. |
5 |
18. |
Korygowanie trudnych zachowań u dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w oparciu o metodę Carol Sutton. |
6 |
19. |
Program Golden Five. |
2×6 |
20. |
Przemoc w rodzinie wobec dziecka – procedury interwencyjne w szkole . Szkolna Niebieska Karta. |
6 |
21. |
Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych w szkole – mediacje i negocjacje. |
6 |
22. |
Zespołowe konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych w ramach nowego modelu pomocy psychologiczno – pedagogicznego w szkole. |
6 |
23. |
Identyfikacja specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia szczególnie uzdolnionego. |
6 |
24. |
Uczeń z zaburzeniami zachowania. Budowanie strategii pracy w środowisku szkolnym. |
6 |
25. |
Efektywne czytanie. |
2×6 |
26. |
Ocenianie kształtujące w szkole. |
6 |
27. |
Metody aktywizujące w pracy nauczyciela wychowawcy i innowacje pedagogiczne. |
6 |
28. |
Szkolna Interwencja Profilaktyczna – program ORE. |
2×6 |
29. |
Każde dziecko jest inne rozpoznawanie zdolności i zainteresowań, metody i formy pracy z uczniem zdolnym. |
4 |
30. |
Indywidualizacja pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym w kontekście organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej. |
4 |
Lp. |
Nazwa seminarium (2-5 godz.)
|
Liczba godzin |
1. |
Na czym polega reforma programowa w szkole. |
5 |
2. |
Co to znaczy „tworzyć optymalne warunki do wszechstronnego rozwoju ucznia”? |
5 |
3. |
Zadania szkoły i nauczyciela wynikające z preambuły do ustawy o systemie oświaty. |
4 |
4. |
Program wywoływania pozytywnych zachowań uczniów. |
5 |
5. |
Jak współpracować z trudnym rodzicem. |
5 |
6. |
Bezpieczeństwo w szkole. |
5 |
7. |
Kulturowe i wychowawcze walory sportu olimpijskiego. |
5 |
8. |
Spotkania z wydawnictwami Operon i Helion. |
3 |
Najnowsze komentarze